For godt 14 dage siden sad jeg i Højesteret for at overvære en principiel sag om frakendelse af dansk indfødsret. Det er ikke en sag, der har fyldt meget i nyhedsstrømmen, desværre.
Sagen rører ved noget langt mere grundlæggende end den enkelte persons skæbne. Den handler om, hvor grænsen går mellem den lovgivende og den dømmende magt, og dermed om selve fundamentet for, hvordan vi afgør, hvem der får lov til at blive dansk statsborger.











