Permanent grænsekontrolKontrol med de ydre grænser handler om at beskytte Europa, men indre grænsekontrol handler om at beskytte Danmark. Derfor bør normalen være, at vi har grænsekontrol med alle, der vil ind i Danmark. Vi skal ikke kun beskytte Danmark midlertidigt. Stærkere ydre grænser står ikke i modsætning til kontrol med de indre grænser.