Debat

18.11.25

Premium

150.000 kr. for at være woke med de woke

Christian Tangø falder over et maleri, som er til salg hos Bruun Rasmussen. Han forstår udmærket, at auktionshuset gerne vil tjene penge, men undrer sig over, hvordan et så ubehjælpsomt maleri kan løbe op i den slags penge. Forklaringen handler ikke om kunstnerisk værdi, men om identitet og progressive paroler.
Bjarne Meldgaards maleri er til salg hos Bruun Rasmussens frem til den 19. november kl. 15.55. Det forventes at blive solgt kl. 17.55, oplyser auktionshuset
Bjarne Meldgaards maleri er til salg hos Bruun Rasmussens frem til den 19. november kl. 15.55. Det forventes at blive solgt kl. 17.55, oplyser auktionshuset

Lad mig spørge, hvordan du ville bedømme dette maleri, hvis det nu var Bjarne fra Næstved, der havde malet det? Jeg lægger selv for: Det er da nogle fede farver, og de kan bære langt. Det er ikke sådan, at jeg ikke kan lide billedet.

Det er noget andet, der slår mig: Den komplette mangel på egentlig kunsthistorisk indhold i nyskabende forstand, og komplet mangel på egentlig, malerteknisk udtryk i figurativ forstand.

Premium

Dette indhold kan kun ses af medlemmer.

Månedlig betaling

55

Årlig betaling

550

Hvorfor blive medlem og betale? Fordi det er medlemmerne, der betaler for indholdet.
Vi har gjort det så billigt, at alle kan være med.

Kontrast stræber efter at blive:

Dit borgerlige anker i en woke tid

En autentisk borgerlig stemme

En borgerlige modvægt

Debat med bid, vid og humor

Dit borgerlige fællesskab