Folkeskolen blev omdrejningspunktet for Folketingets åbning, her hvor vi kan fejre 10-året for skolereformen af 2013. Helle Thorning-Schmidts regering troede dengang, at man kunne effektivisere folkeskolen med krav om helhedsskole og lange skoledage. Lærerne skulle med djævlens vold og magt forberede sig på skolerne, der slet ikke er indrettet til, at et helt lærerkollegium kunne sidde og arbejde effektivt. Men de skulle – med et af datidens fyndord – normaliseres. Lærerne skulle også undervise væsentligt mere og samtidig realisere mål om ”spændende” undervisning og virksomhedsbesøg, og jeg skal komme efter dig, skal jeg.
Hvordan politikerne fik ødelagt kaldstanken
Dette indhold kan kun ses af medlemmer.
Allerede medlem? Log ind her.
Månedlig betaling
Pris per måned
99
Afmeld når som helst

Årlig betaling
Pris per år
948
Spar 240 kr. med årsabonnement

Er du studerende?

Ubegrænset adgang til lukket indhold: artikler, analyser, debatter, videoer, interviews

Få Kontrast Nyhedsbrev i din indbakke flere gange om ugen. Så er du altid opdateret

Adgang til Kontrasts Ekkokammer på Facebook. Del og kommenter indhold med redaktionen

Oplæste artikler: Få alt indhold læst op af redaktionen, så du kan høre det hele på vejen
Det skal du også læse
Mest læste