Debat

03.12.24

Premium

Hærværk mod kunst udstiller museets naivitet

De to postkoloniale aktivisters hærværk mod et af de mest berømte malerier på Statens Museum for Kunst er forventeligt. Museet har selv inviteret vandalerne indenfor. Den nye teori om kunst går ud på at smadre det overleverede. Hærværket er en logisk fortsættelse, vurderer Daniel Holst Pinderup, modløber og medlem af Slyngelstuen.

Det er næppe gået mange næser forbi, at aktivister fra organisationen ”Nødbremsen” udmærkede sig ved at kaste orange maling på maleriet ”Woman in a Chemise” af André Derain, på Statens Museum for Kunst den 1. december. Hvad der til gengæld måske er mindre åbenbart for nogle, er, at hærværket var ganske forudseeligt.

Premium

Dette indhold kan kun ses af medlemmer.

Månedlig betaling

55

Årlig betaling

550

Hvorfor blive medlem og betale? Fordi det er medlemmerne, der betaler for indholdet.
Vi har gjort det så billigt, at alle kan være med.

Kontrast stræber efter at blive:

Dit borgerlige anker i en woke tid

En autentisk borgerlig stemme

En borgerlige modvægt

Debat med bid, vid og humor

Dit borgerlige fællesskab