Debat

24.04.22

Premium

At skifte til MitID er røv og nøglekort

Rasmus Ulstrup Larsen har det tungt med overgangen til det nye MitID-system og nylige bitre erfaringer med det offentlige. Hvor skal borgerne få service, når det tydeligvis ikke kan lade sig gøre i Borgerservice, spørger han.
Arkivfoto.
Arkivfoto.

Jeg kan lige så godt erkende det med det samme: Jeg hader at sætte mig ind i nye digitale løsninger. Og MitID er kongeeksemplet på hvorfor.

Det hele startede for 14 dage siden, da jeg uden forudgående varsel ikke kunne logge ind på min bankkonto, da det spontant var blevet min tur til at overgå til MitID. I det mindste kunne jeg glæde mig over, at banken havde forsynet sin hjemmeside med en ubrugelig guide, der ikke ledte nogle vegne.

Premium

Dette indhold kan kun ses af medlemmer.

Månedlig betaling

99

Afmeld når som helst

Ubegrænset adgang til lukket indhold: artikler, analyser, debatter, videoer, interviews

Få Kontrast Nyhedsbrev i din indbakke flere gange om ugen. Så er du altid opdateret

Adgang til Kontrasts Ekkokammer på Facebook. Del og kommenter indhold med redaktionen

Oplæste artikler: Få alt indhold læst op af redaktionen, så du kan høre det hele på vejen