Kommentar

23.06.26

Premium

Den værste vestlige leder i nyere tid

Keir Starmer meddelte med knæk i stemmen, at han trækker sig. Han sagde, som politikere altid siger: At alle beslutninger var truffet med landets bedste for øje. Ordene klingede hult, for det land, Starmer overlader til sin efterfølger, er ikke blot svækket. Det er i fri fald.

Starmer er den værste leder i Vesten i nyere tid. Kun Merkel kan gøre ham rangen stridig.

Lad dette være et gravmæle over en katastrofal leder. Trist er det – og lige så trist, at hans sandsynlige efterfølger, Andy Burnham, selvfølgelig ikke vil løse Storbritanniens dybe problemer. Det bliver mere af det samme, bare i en anden forklædning.

Hvorfor var Starmer forstemmende, ja, næsten ondskabsfuldt ringe?

Premium

For at læse videre skal du tegne abonnement.

Månedlig betaling

55

Årlig betaling

550

Kontrast er et uafhængigt medie med analyser, perspektiv, kultur, politik og debat.

Vi giver dig borgerlig journalistik uden det blegrøde skær, der præger mediebilledet.

Vores frontkæmpere i teamet ’Modløberne’ serverer borgerlig kulturkamp med bid, humor og viden.

Vi giver kontant modspil til tidens trends.

Vi gør det attraktivt at være sig sin borgerlighed bekendt.

Dit borgerlige fællesskab