Debat

28.11.25

Premium

Skoleforsker virker ikke til at vide, hvad der virker

Moderne pædagogik er fuld af fromme ønsker og kritik af borgerlige normer. Morten Uhrskov anholder en aktuel forestilling om, at det ikke nytter noget at udvise autoritet og konsekvens i folkeskolens klasseværelser. Vor Modløber påpeger, at skoleforskeren Louise Klinge enten taler mod bedre vidende eller bare ikke ved særlig godt.

Skoleforskeren Louise Klinge ”ved, hvad der virker”. Det siger hun selv, og så må det vel være rigtigt,  ikke sandt? Berlingske bragte i søndags et interview med Louise Klinge, der er en af de toneangivende forskere i, hvordan der finder undervisning sted i folkeskolen, uden at inventaret kastes rundt i klassen, og sagesløse elever og lærere udsættes for grov vold af ”udadreagerende” i klassen.

Premium

Dette indhold kan kun ses af medlemmer.

Månedlig betaling

55

Årlig betaling

550

Hvorfor blive medlem og betale? Fordi det er medlemmerne, der betaler for indholdet.
Vi har gjort det så billigt, at alle kan være med.

Kontrast stræber efter at blive:

Dit borgerlige anker i en woke tid

En autentisk borgerlig stemme

En borgerlige modvægt

Debat med bid, vid og humor

Dit borgerlige fællesskab